New York dag 2 - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Sjouke en Geartsje - WaarBenJij.nu New York dag 2 - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Sjouke en Geartsje - WaarBenJij.nu

New York dag 2

Door: Geartsje

Blijf op de hoogte en volg Sjouke en Geartsje

21 Oktober 2016 | Verenigde Staten, New York

Vanochtend werden we wakker met vies regenachtig weer. Alsof we in Nederland waren☹️. We zijn eerst richting de stad gegaan en onze tourbus tocht dagje twee weer opgepakt. Daarna zijn we met de boot naar Libery Island gegaan. Hier konden we het prachtige vrijheidsbeeld bezichtigen... Vele foto's verder zijn we doorgegaan naar het zeer indrukwekkende Ellis Island. Bijzonder dat dit prachtige gebouw speciaal is neergezet voor de vele immigranten die hier destijds aan zijn gekomen vanuit de hele wereld. New York was voor hun "het beloofde land" waar ze een nieuw leven wilden beginnen.
De sfeer is super in New York! Ik voel me hier veel veiliger dan in Amsterdam. Daarbij ben ik misschien twee verdwaalde zwervers tegengekomen. Mensen zijn zeer behulpzaam. Bijzonder om te ervaren hoe deze multiculturele bevolking samen werkt en leeft. Ook in de avond is het prima te doen om naar ons Airbnb toe te wandelen midden in de nacht. Ik begin af te dwalen...
Toen we het gebouw op Ellis Island verlieten, begon de zon weer te schijnen. Daarna zijn we verder gegaan langs de kust richting de grote muren van beton. Het memorial voor de Vietnam slachtoffers. Alle namen van de slachtoffers zijn hierin beschreven.
We zijn toen weer de bus ingestapt richting Time Square. Hier begon om 6 pm de nacht bustour over de Brooklyn Bridge richting Brooklyn. We hadden hier een prachtig uitzicht op de Skyline van New York City. foto's schieten was iets minder gemakkelijk maar dat mocht de pret niet drukken. Na de twee uur durende busrit zijn we in de metro gestapt richting ons huis in New Jersey