Chicago - Reisverslag uit Chicago, Verenigde Staten van Sjouke en Geartsje - WaarBenJij.nu Chicago - Reisverslag uit Chicago, Verenigde Staten van Sjouke en Geartsje - WaarBenJij.nu

Chicago

Door: Geartsje

Blijf op de hoogte en volg Sjouke en Geartsje

26 Oktober 2016 | Verenigde Staten, Chicago

Na 4 uren rijden vanuit Detroit kwamen we in Chicago aan. Vandaag om 12.00 am moesten we hellaas afscheid nemen van onze auto in Chicago. We zijn toen in de trein gestapt richting het centrum. Van te voren hebben we onze bagage in de Airbnb gedropt dus konden we gelijk door. Eerst even wat eten en online opzoek naar een tandarts of orthodontist. Want natuurlijk zat mijn spalkje weer eens los op 2 plaatsen. Lekker handig nu ik niet thuis ben... dat kon niet even een paar maanden wachten! Gelukkig was er een aardige knul die mij het telefoon nr van een goede tandarts gaf. Even bellen en gelukkig kon ik direct geholpen worden. Aardige tandarts! Alleen viel de rekening erg tegen voor een beetje lijm... nu maar hopen dat het ook blijft zitten. Eerst maar even testen met een heerlijke donut. Jahoor, het spalkje doet het nog. We hebben nog een wandeling door de city gemaakt. "Overheerlijke" taco's gegeten aan de bar. Een wijntje gedronken in onze airbnb en geluisterd naar LP Muziek van de huisbewoner.

De volgende ochtend vroeg de wekker gezet om was in de machine te gooien en daarna in de droger. Oeps... vergeten de kraan aan te zetten, konden we nog een uurtje wachten. Daarna zijn we de stad ingegaan richting de Willis Tower. Daarboven hadden we een prachtig uitzicht over de kust en de city. Aan de andere kant van het gebouw was the Skydeck! Geweldig maar ook eng om op een glasplaat te staan op 405m hoogte!!!
Na een paar fotokiekjes weer naar beneden met beide benen op de veilige grond.
Daarna hebben we shopwinkels ondekt en een prachtige boottocht gemaakt vanuit het centrum naar de Michigan Lake. Vanaf hier had je een geweldig uitzicht op de skyline. Ook moesten we bij de uit/ingang door de sluis. Leuk om de hoogteverschil van het water te zien. Deze keer hadden we een duidelijke en interessante gids om naar te luisteren. Het was buiten wel frisjes.
Van de aardige knul van vanochtend hadden we de tip gekregen om bij Eataly te gaan eten. Alleen maar Italiaans eten. Heerlijke pizza genuttigd met een rood wijntje als afsluiter... het was weer een schitterende dag! Daarna als laatste de voetjes nog even gestrekt in het Millennium Park.
Nu spullen pakken en met de trein naar O'hare ✈️