Yellowstone - Reisverslag uit Yellowstone, Verenigde Staten van Sjouke en Geartsje - WaarBenJij.nu Yellowstone - Reisverslag uit Yellowstone, Verenigde Staten van Sjouke en Geartsje - WaarBenJij.nu

Yellowstone

Door: Geartsje

Blijf op de hoogte en volg Sjouke en Geartsje

28 Oktober 2016 | Verenigde Staten, Yellowstone

Na een gebroken nacht en weinig slaap kwamen we na 3,5 uren vliegen om 9.00 am aan op AirPort Salt Like City.
Daar een auto gehuurd en doorgescheurd naar Yellowstone. Na 4 uren rijden kwamen we aan in West Yellowstone. Super leuke westernshops, net als in de film. Nadat we wat informatie hebben opgedaan over het park zijn we opzoek gegaan naar een motel. Toen we de deur open deden, zagen we een gigantisch groot kingssize bed met een bubbelbad ernaast. We hebben onze bagage hier neer gedropt en rond 3.30 PM het Yellowstone National Park in gegaan. Er waren twee routes en we konden nog net één route doen voordat het donker werd. Al gauw kwamen we de eerste dieren tegen zoals de coyote, eland, een hertsoort en de bizon. Ook nog prachtige warm water geisers. Het was miezerig weer en al snel donker maar dat mocht de pret niet drukken. Ik vind het nu al super en heb zin in morgen om het park verder te bezichtigen. Terug rijden vond ik wel een beetje eng omdat het aarde donker was en er elk moment een dier voor je auto kon springen. 'S avonds een heerlijke pasta en burger gegeten in een nabij eetcafé. Alsof je in het wilde westen zit te eten... Ook zaten daar twee Nederlandse reizigers die in een tent aan het survivallen waren. Knap hoor hier midden in het park! Er zal 's ochtends vroeg maar een beer voor je tent staan als je het duurtje open doet. Ze zaten nu in een hotel omdat al hun kleren nat waren geregend. Wel bijzonder om weer met een Nederlander te praten. Ook leuk om tips te krijgen en ervaringen te delen. Vanavond heerlijk in bad met een wijntje en morgen vroeg op. Ik heb er nu al zin in!

Vanochtend een heerlijk stevig ontbijt gehad die voldoende was om bijna de hele dag op te teren... Daarna onze tassen weer ingepakt en het park weer in om de volgende route te bewonderen. Geweldig om gelijk een kudde bizons te bewonderen. En wat konden we dichtbij komen! Geweldig... Daarna nog een aantal verschillende geisers gezien waaronder één een spuitende geiser. We dachten dat deze iedere 1,5 minuut zou spuiten maar dat was één keer in de 1,5 uur. We hebben keurig gewacht. Prachtig om te zien en beleven. Ook lazen we dat bizons niet zo vriendelijk zijn zoals ze eruit ziet. Oeps... toch iets meer afstand bewaren de volgende keer. In dit spuitende geiser gebied zie je overal bizon sporen. Bijzonder dat deze hier ook ieder moment kunnen komen. Daarna zijn we verder gegaan in de auto. Onderweg een groep zwemmende bizons gezien. Alsof je in een natuurfilm zit! Ze liepen op één meter afstand zelfs langs onze auto. Een stukje verder zijn we omhoog gereden naar de top op een berg waar je een geweldige lange waterval kon zien. Wat een uitzicht! Echt onvoorstelbaar. In iedere stap die je zet, zie je weer wat nieuws en andere mooie dingen van de natuur.
Overal komt een einde aan. Het wordt donker en het is tijd om door te gaan naar Monument Valley.