Santa Barbara - Reisverslag uit Santa Barbara, Verenigde Staten van Sjouke en Geartsje - WaarBenJij.nu Santa Barbara - Reisverslag uit Santa Barbara, Verenigde Staten van Sjouke en Geartsje - WaarBenJij.nu

Santa Barbara

Door: Sjouke

Blijf op de hoogte en volg Sjouke en Geartsje

10 November 2016 | Verenigde Staten, Santa Barbara

Donderdag
Na een twee uur sturen kwamen we aan bij een rustplaats. Dit bleek niet alleen een rustplaats voor de mens. Maar ook voor de zeeleeuwen. Deze lagen hier met zijn allen lui te zijn op het strand. Best wel grote beesten nog! OK, weer verder. Supermarkt opgezocht voor het avondeten. Hollandse kost: spruitjes! Nouja zeg maar spruiten! Zelfs deze zijn groot hier! We hadden elk 6 en dat was ruim voldoende. Scheelt weer klaarmaken! Na nog een uurtje rond getoerd te hebben een mooie plek achter een boom gevonden langs een landweggetje. Hier hebben we de nacht door gebracht.

Vrijdag: dagje Santa Barbara
Na dat de zon ons uit de camper deed branden hebben we buiten ontbeten en tegelijk van het mooie heuvellandschap kunnen genieten. Verder richting LA! Maar eerst nog Santa Barbara aansteken. Na 1,5 uur waren we dan daar. Eerst maar eens door de hoofdstraat wandelen. Nu zie je pas echt de invloed van de Spanjaarden. Veel gebouwen zijn in deze stijl gebouwd. Hierna hebben we een oud legerkamp bezocht. Dit is nu een museum. Hier wordt vertelt hoe de deze stad van fort naar huidige omvang is gegroeid. Leuk om te zien hoe de soldaten met hun gezinnen. In deze kleine ruimtes leefden. Ze verbouwden zelfs hun eigen groenten in de achtertuin. Hierna nog een ander museum bezocht over de oorsprong van de stad en de Spaanse revolutie hier. Erg indrukwekkend! Nu weer verder on the road! Na een aantal uur gestuurd te hebben, een prachtige slaaplocatie gevonden. Bovenop op een berg met prachtig uitzicht over de omgeving! Wauw!