Las Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Sjouke en Geartsje - WaarBenJij.nu Las Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Sjouke en Geartsje - WaarBenJij.nu

Las Vegas

Door: Sjouke & Geartsje

Blijf op de hoogte en volg Sjouke en Geartsje

17 November 2016 | Verenigde Staten, Las Vegas

Donderdag: vanochtend vertrokken van de RV park in Yucca Valley. Op naar het snelle geld in Las Vegas! Na een rit van 4,5 uur en de nodige files zijn we dan daar! Eerst even goedkoop tanken, dit is hier niet erg duur. Er gaat behoorlijk wat in de tank van die ouwe camper dus dit scheelt in behoorlijke slok op een borrel! Het was al bijna donker en we waren moe van het reizen dus hebben we een stukje buiten de stad een doodlopend weggetje opgezocht en daar de nacht doorgebracht. Hier was een vestiging van Ritchie Bros, bekend veiling bedrijf met vrachtwagens en alle nodige grondverzetmachines...

Vrijdag: vanochtend wakker geworden op een terrein buiten de stad Las Vegas en ons klaargemaakt. Ik keek er al een tijdje naar uit om deze stad te bewonderen en ervaren. Een gokstad midden in de woestijn. En dat was het ook. Allemaal glamour en glitter. Lichtjes om dol van te worden. Je weet soms niet meer waar je moest kijken. Eerst de shop boulevard op, om een leuk shirtje te scoren. Geweldig om hier te zijn. Je kon zelfs de boulevard vanuit de hoogte via een kabelbaan ervaren. Gillen dat ze deden!
Ook moesten we natuurlijk de casino in en 's avonds een heart attack gehad in het grill restaurant. Super leuke ervaring en gelukkig geen klappen gehad. Netjes ons bordje leeg gegeten;)
Daarna het nachtleven in. Eerst even een parkeerplek gezocht. Een camper is soms wel een handicap in de grote stad. Goedkoop parkeren zit er niet in maar we hadden wel gelijk een slaapplek! Eerst rondgewandeld. Wat is de stad prachtig in het donker! Bij de piano bar zijn we de rest van de avond blijven hangen bij een paar gezellige Amerikanen. Deze avond was weer een prachtige afsluiter van een zeer indrukwekkende dag.

Zaterdag: vandaag is de dag dat we precies een maand op vakantie zijn en dat we de camper alweer twee weken hebben. Wat vliegt de tijd! Wat hebben we al veel gezien en wat komt er nog een mooie tijd aan...
Vanochtend even uitgeslapen en daarna nog voor één keer Las Vegas bewonderen. De grote piramide uit Egypte eerst bekeken. Een prachtig hotel met natuurlijk een casino op de beneden verdieping. Natuurlijk kwamen we ook nog langs New York! Hoe kan het ook anders dan dat je Statue of Liberty hier tegenkomt en het gebouw van Ellis Island. Ook de Building Bridge mocht niet ontbreken. Prachtige namaak maar wel kleiner. Daarachter een aantal torens zoals de Empire Statebuilding en daar overheen en achtbaan. Alles kan hier! Je kunt het zo gek niet bedenken. Rond een uur of 2 PM zijn we richting death Valley gegaan.