Grand Canyon - Reisverslag uit Grand Canyon Village, Verenigde Staten van Sjouke en Geartsje - WaarBenJij.nu Grand Canyon - Reisverslag uit Grand Canyon Village, Verenigde Staten van Sjouke en Geartsje - WaarBenJij.nu

Grand Canyon

Door: Sjouke

Blijf op de hoogte en volg Sjouke en Geartsje

23 November 2016 | Verenigde Staten, Grand Canyon Village

Woensdag
En ja hoor... 8:20, bonk, bonk op deur. De plaatselijke sheriff kwam er ons op wijzen dat we hier niet mochten kamperen. Oke, verhuizen maar weer. De man was overigens heel aardig en vroeg waar we vandaan kwamen... Bij de Mc. donalds geparkeerd en nog even een tukje gedaan. We konden slecht in slaap komen gister dus wat extra slaap was welkom. Na 2 uurtjes opgestaan, ontbijtje, info bij het info center opgedaan en door naar het park. Na wat rond zoeken een parkeerplaats gevonden. Er zijn altijd van die mensen die menen met een auto op een camper plaats te moeten staan... grrrrr.... Na een korte wandeling eerst het visitor center bezocht. Korte film gekeken over het ontstaan van de canyon. Erg indrukwekkend dat dit een proces van honderden miljoenen jaren is... Ok, door naar de uitzicht punten. En ja hoor, daar is ze! Hier voel je je echt een mier, zo groot is dit gebergte! Ongelofelijk wat een schoonheid heeft dit stuk natuur! Dit moet je hebben gezien als je in de VS komt... Een aantal foto's kunnen maken. Maar door de drukte konden we er niet echt van genieten... het leek wel of heel China was leeg gelopen... Overal camera's, toestellen en brutale chinezen die menen dat ze overal maar kunnen lopen en op kunnen stappen... een ergernis... Het volgende punt was gelukkig wat rustiger. Heerlijk genieten van de zon en de schoonheid van de natuur... Verderop stond een info center met een giftshop. Rondje gedaan, maar absurd duur... Buiten verzamelde een groep mensen zich om een ranger. Aansluiten dan maar... Deze man deed een leuk verhaal hoe de canyon is ontstaan en waarom deze zo bijzonder is... na een half uurtje terug naar de camper, het was inmiddels erg fris geworden dus we konden wel war beschutting gebruiken. Lunch gehad, en door naar het volgende punt. Na wat rondrijden een plekje gevonden, het is hier niet echt gemaakt voor RV's. Krappe bochten, kleine parkeerplaatsen, maar met wat manoeuvreren en hand gebaren waren we ter plaatse... alweer zo'n mooi uitzicht punt! Dit prachtige natuur verschijnsel verveeld dus echt nooit! 'S avonds nog ff wat geshopt bij de super, WiFi bij het hotel en een aantal pannenkoeken als diner. Daarna de RV parking opgezocht om de nacht door te brengen. Man, wist niet dat het hier zo koud kan zijn! Vannacht -4! Brrr... gelukkig verwarming! Tot morgen!

Donderdag: Grand Canyon dag 2
Vanmorgen vroeg vertrokken van de RV parking. We wilden de zon op zien komen boven de Canyon. Helaas net te laat. Wel lekker vroeg wakker dus op naar de verschillende gratis bus stops om de Canyon te bekijken. Heerlijk rustig overal. Nergens irritante chinezen dus heerlijk genieten. Wel verschrikkelijk koud buiten! Rond het vriespunt met een straffe wind maakte het nog kouder, maar niet minder geweldig natuurlijk! Na wat plekken bezocht te hebben, naar de laatste halte gewandeld (1.6km). Hier was een winkeltje met wat souvenirs en je kon hier eten en drinken krijgen. Bak koffie en warme chocolade melk en een muffin. Heerlijk in het zonnetje gezeten. Hierna de bus gepakt terug naar het dorp. Op naar Page! Hier is de Horseshoe Bend en Antelope Canyon. Na een aantal miles gereden, aangekomen en een camping opgezocht om de nacht door te brengen. Nog snel even de kleren wassen en douchen hier en onder de wol.