Antelope canyon - Reisverslag uit Page, Verenigde Staten van Sjouke en Geartsje - WaarBenJij.nu Antelope canyon - Reisverslag uit Page, Verenigde Staten van Sjouke en Geartsje - WaarBenJij.nu

Antelope canyon

Door: Geartsje

Blijf op de hoogte en volg Sjouke en Geartsje

26 November 2016 | Verenigde Staten, Page

Zaterdag
Vanochtend vroeg wakker geworden van alle touristen die hier super vroeg kwamen om de Horseshoe Bend te bekijken. We moesten toch vroeg uit de veren om de Antelope Canyon niet weer te missen. 8:30 am stonden we in de rij kou te kleumen om te kijken of er noch een kaartje was voor vandaag. We hadden geluk! We konden gelijk instappen voor de eerst volgende tour. We stapten achterin in de pick-up met 10 man op een bankje. Wat was ik blij met mijn muts die ik in SF had gekocht! En Sjouke was blij met mijn NY muts hihi.
Na 3 mile rijden kwamen we aan bij de rotsspleet Antelope Canyon. Prachtige indrukwekkende spleet met. Verschillende kleuren en vormen. En koud dat het was!!! Onze tenen vroren er bijna af. We hadden een indiaan als gids. Bij iedere hoek konden we prachtige foto's maken en fantasieën bij verschillende steenvormen creëren. Ook speelde hij een stukje op zijn fluit wat amazing was. Prachtig hoe de wind deze rots heeft gecreëerd. Ook waren we weer blij om buiten in de zon te staan om weer even op te warmen.
Nu door naar een paar kleine indianen dorpen. Onderweg kwamen Dinosaurus foodsteps tegen. Een area met allemaal dino sporen die waren versteend. Wooow, zoiets indrukwekkends heb ik nog nooit gezien! Ik had het hier ook niet verwacht. Een oud vrouwtje wilde ons graag een rondleiding geven. Met een stok liep ze mank over het gebied. Ze vertelde dat ze net een nieuwe heup had. Er waren wel drie verschillende soorten dino's die hier hadden gewoond. Het was een leefgebied waar we stonden. Hier aten de dino's, dronken ze en broeden ze hun eieren uit. Je kon botten van de dieren zien. Allerlei verschillende voet afdrukken van grote en baby dino's en zelfs de eieren van deze dieren. Echt prachtig! Zelfs versteende planten kon je zien. Ze laten hier de natuur hun gang gaan en graven ook niets op. Het is voor hun altijd weer een verrassing wat er nog meer onder het zand ligt. Daarna nam ze ons nog mee naar een sieraden kraampje en heb ik oorbelletjes gekocht met steentjes uit de Grand Canyon.
Hierna zijn we doorgereden om een aantal oude indianendorpen te bewonderen die zich hoog op een berg bevonden. Helaas was dit een teleurstelling. Oude ingevallen huisjes met doeken voor de ramen tegen tocht. Er woonden zelfs nog mensen in. Daarna zijn we doorgereden naar de Meteor Cretor. Daar in de buurt hebben we op een nette RV park overnacht.