Orlando - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Sjouke en Geartsje - WaarBenJij.nu Orlando - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Sjouke en Geartsje - WaarBenJij.nu

Orlando

Door: Geartsje

Blijf op de hoogte en volg Sjouke en Geartsje

03 Januari 2017 | Verenigde Staten, Orlando

Dinsdag
Vanochtend voor het eerst weer uitgeslapen zonder dat er een ontbijt op ons stond te wachten. Vanaf nu moet we onszelf daarvoor weer van voorzien. Vandaag heerlijk bij het zwembad gelegen die hier om de hoek ligt. Het water was wel ijs koud. De enige optie was om met een bommetje het water in te springen. Daarna heb ik even de spiertjes aan het werk gezet door heerlijk baantjes te zwemmen. Rond 3:30pm terug naar ons Airbnb huisje en verder gechilled. Vanavond bij de Walmart boodschapjes gedaan. Vanavond staat verse broccoli op het menu met bief. We zijn nu aan het wachten tot de huisbaas klaar is met zijn eigen eten. (Die eet hier echt de hele dag door) Dan kunnen wij ook aan de slag met ons eten. Een mooi moment om weer even ons dagboeken bij te werken.
Bij het eten kwam de huiseigenaar gezellig even bij ons zitten. Wel leuk om te horen hoe de bewoners hier leven en hoe Amerikanen écht zijn. Zeer lui, kwamen we achter... 'S avonds lekker gechilled.

Woensdag
Heerlijk uitgeslapen vanochtend. 'S middags heeft de huiseigenaar ons voor $10,- naar de shopping mal gebracht waar je leuke merk kleding kunt kopen. Ik heb er een paar leuke grijze all stars bij. Hier kun je ze veel goedkoper shoppen dan in Nederland. Ook hebben we een heerlijke smoothy genuttigd. Daarna zijn we weer met de bus terug gegaan naar ons Airbnb plekje. Uit de bus zijn we gelijk door gegaan naar de Walmart voor eten. We waren een bushalte te laat uitgestapt dus moesten een stukje langer lopen dan verwacht. Een. Een beetje beweging extra kan geen kwaad. Een heerlijk broodje en salade bij de Subway genuttigd en terug naar ons Airbnb. 'S avonds niet veel gedaan. Ons geestelijk voorbereid op de reis morgen naar Washington. Afscheid nemen van het mooie weer:(

Donderdag
Om 1 Pm werden we door onze huiseigenaar naar het vliegveld International Airport gebracht. Het inchecken ging razend snel. Ook omdat we eerder online hadden ingecheckt. Daarna moesten we door de douane. Dit was even slikken want de rij was eindeloos lang! De rij was zo lang dat je het einde niet kon zien. Deze rij liep helemaal door wachthal heen. Wacht tijd was max 1 uur. Wel waren er mensen die in de stress zaten omdat ze bang waren hun vlucht te missen.
Eenmaal door de douane, was het tijd om te wachten. Om 3.38pm ging onze vlucht dus genoeg tijd om te chillen. Om 3.30 Pm vond ik het wel tijd om te gaan boarden. Toen we eraan kwamen was er niemand meer. De mensen achter de balie waren zo blij om ons te zien! Ze zaten op ons te wachten... oeps! Bijna ons vliegtuig gemist... ze hadden ons een paar keer omgeroepen. Aangezien dat onze namen onuitspreek zijn en we onze oordoppen met muziek in hadden, hebben we niets gehoord.
Na 1,5 uur vliegen kwamen we aan in het koude Washington...
Toen we aankwamen, sneeuwde het al! We konden gelijk door in de trein vanaf Baltimore naar Washington. De reis duurde ongeveer een uur. Daarna in de metro naar ons hotel, de Baron. Leuk oud gezellig hotel met een bierkroeg ernaast.
'S avonds in de bier kroeg een wijntje gedronken en geproost op onze laatste perron van deze reis. Wat is de tijd snel voorbij gevlogen...
Een heerlijke salade en burger genuttigd. Daarna bij de supermarkt een wijntje en een biertje gehaald en deze op onze kamer genuttigd.