SAN FRANCISCO - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Sjouke en Geartsje - WaarBenJij.nu SAN FRANCISCO - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Sjouke en Geartsje - WaarBenJij.nu

SAN FRANCISCO

Door: Geartsje

Blijf op de hoogte en volg Sjouke en Geartsje

05 November 2016 | Verenigde Staten, San Francisco

Zaterdag dag 1
Vanochtend om 7 AM stonden we vroeg op om onze camper op te halen voor de komende 6 weken. Iets waar we beide naar uit zagen. Voor 8 AM stonden we bij hen voor de deur. Na een uitleg en rondleiding van 2 uur en onze tassen in de camper te hebben gegooid, konden we gaan. Here we come SAN FRANCISCO!
Eerst onze auto ingeleverd. Sjouke voorop met de camper en ik erachteraan. Echt vreselijk om hier te rijden! Op een 8 baans weg. Als je te laat links of rechts invoegt dan kom je er niet meer tussen en had je een probleem. Wat was ik blij dat we op plaats van bestemming waren! Gelukkig kon Sjouke zich beter redden in het verkeer. Na al het gereis van afgelopen dagen waren we wel toe aan een dagje rust. We hadden een mooi plekje gevonden op het parkeerterrein in SF. We hebben onze kleren bij de laundry gewassen en de nodige boodschappen gedaan. Morgen de stad in.

Zondag dag 2
Vandaag hadden we een uitje naar de Alcatraz in het vooruitzicht. Helaas hadden we niet geserveerd (omdat het toch niet hoogseizoen is dachten we dat het niet nodig was) waardoor ze pas voor dinsdag weer plekje hadden. Voor de nachttour naar The Rock hadden ze nog wel plek. Konden we eerst nog genieten van de prachtige boulevard en daarna de toren nog bezocht. In de avond om 6 PM zijn we op de boot gestapt richting Alcatraz. Wat een bijzondere indrukwekkende ervaring om dit mee te kunnen maken on The ROCK! Alle cellen en verschillende escapes hebben we kunnen bekijken en ervaren. Gelukkig mochten we om 9.30 PM weer mee terug op de laatste boot richting vaste wal.

Maandag dag 3
Vanochtend zijn we begonnen met een retour in de Cable Car. We hoefden gelukkig niet lang in de rij te wachten op deze maandag ochtend. Hebben wij ook eens geluk;) Erg leuke belevenis en wat zijn de wegen hier stijl! Aan het einde van de reis kwamen we in het winkelcentrum uit. Leuk om hier even rond te neuzen. Ook stond er een ijsbaan met een prachtige kerstboom te wachten tot het kerst is. Net als in de film...
Terug bij de camper zijn we doorgereden naar de golden gate bridge. Een prachtig plaatje tijdens de zonsondergang... helaas was het alweer snel donker maar en we wilden de Twin Peak nog wel even bekijken. Helemaal geen straf het donker! Wat een super uitzicht over geheel LA in het donker met alle lichtjes die in de stad stralen. Amazing!
Nu moesten we toch echt door langs de westkust richting Big Sur. Een bekende streek langs de westkust. Deze nacht op een afgelegen plekje overnacht bij het strand.