Westkust - Reisverslag uit Linda Mar, Verenigde Staten van Sjouke en Geartsje - WaarBenJij.nu Westkust - Reisverslag uit Linda Mar, Verenigde Staten van Sjouke en Geartsje - WaarBenJij.nu

Westkust

Door: Sjouke

Blijf op de hoogte en volg Sjouke en Geartsje

08 November 2016 | Verenigde Staten, Linda Mar

'S ochtends werden we al gauw wakker van verschillende auto's die richting het strand wilden. De poort van het strand was echter nog dicht dus ze moesten rechtsomkeert maken. Tegen 8 AM was de Ranger er om de poort los te doen. We hadden geen zin in gezeur of boetes dus zijn we hem toen maar gesmeerd. Verderop bij de Mac een bak koffie gescoord en de sociale media in opfrisser gegeven. Hierna nog wat winkeltjes afgelopen om een blender te zoeken. Geartsje wil graag de vruchten die we hebben gekregen verwerken in een smoothie... Helaas bleken ze deze niet te hebben en zijn we weer verder gereden. Onderweg langs de Pacific Coast Highway verschillende stops gemaakt om van het prachtige uitzicht te genieten! MAN! Wat een geweldige weg om over heen te mogen rijden. Je rijdt werkelijk op de rand van Amerika! Via de app Wikicamps zouden we een camping zoeken langs de kust, nou dat is een behoorlijke zoektocht geworden! Of er was geen camping of gesloten. Bijkomend voordeel was wel dat we een mooi stuk binnendoor gereden hebben en veel van de plaatselijke landbouw hebben gezien. Ze verbouwen hier van alles! Kool, spruitjes, aardbeien en nog veel meer. Veel handwerk viel ons op, ondanks dat de velden behoorlijk groot zijn. Het zal wel niet anders kunnen... rond een uur of 4 PM kwamen we een RV park tegen langs de kust. Hier een plek geboekt en geparkeerd. Hierna even boodschappen wezen doen op de plaatselijke boerenmarkt met vele soorten groenten en fruit. Met deze groenten een lekkere maaltijd gemaakt, spaghetti! 'S avonds een boek gelezen en skip-bo gedaan en onder de wol.

Na uitgecheckt te hebben vanochtend, zijn we weer verder richting het zuiden gegaan. Na een aantal uitzichtpunten onderweg te hebben bezocht en genoten te hebben van het botsen van de golven tegen de rotsen zijn we in Big Sur belandt. Deze streek staat bekend om zijn prachtige natuur en bekend bij de hippies van vroeger. Hier hebben we een winkeltje bezocht en wat eten gehaald voor vanavond. Verderop geluncht met brood en soep in de camper met uitzicht over de oceaan! Hierna hadden we een campingplaats gevonden maar deze man had alleen nog een plek waar we uit bed zouden rollen omdat deze niet vlak was. Maar verder gereden... Na een paar kilometer weer een campingplaats tegengekomen en deze gereserveerd. Dit was alleen een parkeerplaats met afzonderlijke plekken. Verder geen stroom of water. Hier durven ze toch nog eventjes $25 per nacht voor te vragen. Nouja je kan niet zonder dus vooruit maar.