Miami - Reisverslag uit Miami, Verenigde Staten van Sjouke en Geartsje - WaarBenJij.nu Miami - Reisverslag uit Miami, Verenigde Staten van Sjouke en Geartsje - WaarBenJij.nu

Miami

Door: Sjouke & Geartsje

Blijf op de hoogte en volg Sjouke en Geartsje

18 December 2016 | Verenigde Staten, Miami

Zondag
Na uitgerust van de reis te zijn, eerst Skypen met de familie Strikwerda. Zij hadden net het kerst gourmetten achter de rug. In een uur heel wat bijgepraat en leuk om iedereen even te zien. 'S avonds rondje over de boulevard gelopen. Hier was het een drukte van belang, veel muziek en gezelligheid. Wat folders over boottochten gevonden, eerst een cocktail naar binnen gewerkt. Heerlijk wat een weertje hier! Elke dag zo'n 28 graden! Dit is pas echt vakantie vieren! Nog wat gegeten bij een Italiaans restaurant en met volle buikjes weer naar het hotel. Nog maar een lekkere cocktail en genieten van de live muziek die de band hier speelt!

Maandag
Vandaag een luie dag. Uitslapen, ontbijten, bij het zwembad liggen... 'S avonds heerlijk uit eten geweest in het restaurant van het hotel. Genieten!

Dinsdag
vandaag de stad een stukje verkennen. Winkelcentrum opgezocht en daar een rondje over gedaan. Veel luxe merken hier zoals Hugo Boss, Pandora, Guess en noem maar op. Erg aan de prijs allemaal! Langs het water terug gelopen. Hier ligt the Miami Circle. Dit is een gedenkteken in cirkelvorm met de overblijfselen van een gedenkplaats van de vroegere bewoners. Hier was eerst een gebouw opgezet maar na de sloop vonden ze de resten. 'S avonds wat gegeten in de supermarkt hier vlakbij. Ja je leest het goed supermarkt. Hier kun je een maaltijd opscheppen uit een buffet en afrekenen bij de kassa. Hier is een ruimte waar je aan tafel kunt eten, en het is nog goed en lekker ook! En niet duur, voor $10 zit je vol. 'S avonds biertje op de kamer gedaan met de Home Alone film op tv, ouderwets genieten!

Woensdag
Dagje strand vandaag, het is ietsje bewolkt maar wel genoeg zon en een heerlijk temperatuurtje. Na een uur in de bus voor $2,25 pp :D waren we er. Best nog druk hier! Na twee uurtjes was de zon al aardig minder en werd het bewolkt. Eest een bar opgezocht en daar wat gedronken, inmiddels regent het, ja echt! Toen het droog was de bus weer gepakt richting hotel. 'S avonds gegeten in de supermarkt en heerlijk genoten op de boulevard van de top band die er speelde, met de nodige alcohol...

Donderdag
Vandaag heerlijk geluierd bij het zwembad vandaag. Lekker chillen en genieten van het weer. 'S avonds gegeten in een restaurantje hoer vlakbij, erg goed eten en niet duur.

Vrijdag
Vandaag een ander winkelcentrum opgezocht en even een wandelingetje door gemaakt. Heel veel juweliers hier. Verder nog wat kledingwinkeltjes maar niet heel veel bijzonders. 'S avonds de boulevard weer opgezocht.

Zaterdag
Vanmorgen vroeg op, 7 uur ontbijt, want om 7:20am was de bus er voor onze dagtrip naar Key West. Het zuidelijkste eiland van de VS. Hier is het eigenlijk altijd heerlijk weer, vergelijkbaar met de Bahama's. Na 3,5 uur in de bus waren we daar. Onderweg nog een boottocht met snorkelen geboekt. De gids moest iedereen voor de verschillende activiteiten afleveren dus dit duurde wat langer voordat we er waren. Rond 13:30 vertrok de Zeilcatamaran met 70 man aan boord. Wat een heerlijk weer hier! Er waren nog redelijke golven op zee door de harde wind, hierdoor beukte de boot op de golven. Na een uur varen we bij het rif aangekomen. Instructie hoe te snorkelen gekregen, spullen aangetrokken en bril met snorkel opgezet en hoppa het water in. Na vijf minuten de eerste vissen gespot. Vele soorten en kleuren te zien, prachtig! Een stuk verderop waren er nog meer, erg mooi om dit onderwater leven te zien. De tijd was zo voorbij, dus na 50 min. weer de boot op. Terug naar de haven. Onderweg gratis drinken dus daar hebben we goed gebruik van gemaakt natuurlijk! Hierna nog een rondje door het centrum gelopen, nodige souvenirwinkels bezocht. "Oja, hier is het zuidelijkste puntje van de VS" merkte Geartsje op. OK daar naartoe. Half uurtje waren we er. En wat een rij mensen die met de grote boei op de foto wouden. Je moest minimaal een half uur wachten. Andere kant boei was niemand dus wij daar gebruik van gemaakt. Over een half uur vertrok de bus alweer dus we moesten stevig aanpoten om dat te halen. De terugreis lag de hele bus zowat te slapen. Na 3 1/4 uur waren we weer bij het hotel. We hadden pizza besteld op de kamer maar deze is nooit gekomen. Er bleek nog een Hyatt Regency hier te zijn, dus waarschijnlijk zat iemand daar lekker te smikkelen. Niks betaald gelukkig.

Zondag
Eerste kerstdag! Vanochtend heerlijk ontbijt uit het lopend buffet gehad. Verder genieten bij het zwembad. 'S avonds een luxe restaurant opgezocht een heerlijk, echt heerlijk gegeten. 3 gangen, met als hoofdgerecht een heerlijke malse steak. Hierna romantisch op de rand van de baai gezeten genieten van het water en het uitzicht. Hierna nog een cocktail op onze vaste boulevard gedronken.

Maandag
Vandaag een chille dag, beetje zonnen, zwemmen, bier drinken en eten.

Dinsdag
Nog een chilldag! Tis tenslotte echt vakantie vieren hier.

Woensdag
Vandaag erop uit! Eerst een bustour door Miami. Erg mooi om alles te zien en te horen van de gids. Na een uur te hebben getoerd zijn we gestopt in little Havana. Dit gedeelte van de stad wonen erg veel Cubanen, die hier heen zijn verhuisd. Dit was in 1965 toen Phidel Castro de macht greep in Cuba. Velen van hen zagen een betere wereld in de vs. Na 30 min weer verder op naar de haven. Onderweg nog mooie gebouwen gezien. Nu over op de toer boot. Deze tocht duurt ongeveer 2 uur en nu krijgen we echt het mooiste van Miami te zien. Star Island, hier wonen vele beroemdheden in grote Mansions, echt enorme villa's met prachtige tuinen, en natuurlijk een of meerdere jachten langs de kade. De grootste is van de bedenker van de bekende blauwe pil waardoor vele mannen zich weer jonge goden noemen. Maar liefst 4 jaar aan gebouwd om dit paleis te vereeuwigen. De palmbomen komen uit zuid Afrika, $ 10.000 per stuk, dus er staat hier voor minimaal $ 320.000 aan bomen! Ongelofelijk! Verder zijn we nog bij de haven langs gevaren waar de grote cruiseschepen aanmeren. Hier kunnen wel 8 van deze reuzen tegelijk aanmeren! 'S avonds wat gegeten aan de Miami Bay. En een cocktail met muziek natuurlijk!

Donderdag
Vandaag lekker rustig aan doen. Lekker zonnen bij het zwembad, biertje erbij, genieten van het goede leven! 'S avonds uit eten geweest in een low budget all you can eat restaurant. Het eten was best goed, maar de chocolade mousse toetjes waren het lekkerst! We hebben er elk maar liefst 3 opgegeten... oeps..

Vrijdag
Vandaag heerlijk niets gedaan. 'S avonds in het hotel gegeten. We waren de enige dus lekker rustig;) helaas was mijn toetje smaakloos maar de spare ribs met mais was overheerlijk. 'S avonds even de beentjes gestrekt naar de Baywalk toe. Bij het podium voor New years eve show waren ze aan het Sound checken dus dat was wel even leuk om te kijken. Zo te zien zal er morgen een aardige show neergezet worden. Nu al zin in!

Zaterdag New Years Eve
Vandaag laatste dag in 2016. Bijzonder om deze dag zonder familie en Friese tradities te vieren. Geen oliebollen en carbid schieten voor ons. In plaats daarvan zitten we in een dikke muffin om te haffelen bij het zwembad in het zonnetje. Ook niets mis mee. 'S middags onder genot van een biertje de Fryske top 1000 geluisterd en Sjouke de top 2000 van radio 2. Ook heb ik bericht geplaatst met groeten uit Miami maar helaas geen reactie van thuisfront gehad.
Daarna lekker in de kamer gechilled en ons klaargemaakt om de avond in te knallen bij de Baywalk. Om 6:00pm nog gezellig met het thuisfront geskypt. Dat hadden ze natuurlijk een aantal uurtjes eerder oud en nieuw. Leuk om iedereen weer te zien!
Rond 10:00 Pm zijn we richting de Baywalk gegaan waar het feest zich bevond met Pitbull. Heerlijke oliebollen met oreo's gegeten. Zalige combi. Samen met een fles champagne hebben we het nieuwe jaar ingeknald en natuurlijk de fles genuttigd. Heeft het toch nog zijn voordeel om het feest samen te vieren;)
Tot onze verbazing heeft Pitbull maar 1 nr gezongen en ging Iedereen om 0:30 am alweer naar huis! Wij zijn toen richting ons hotel gegaan en onder weg nog wat lekkers gekocht. Samen hebben we er een prachtige avond van gemaakt. Volgend jaar weer gewoon thuis bij vrienden en familie.

Zondag New Years Day
Vanochtend heerlijk uitgeslapen totdat de wekker ons had gewekt om te gaan ontbijten. Na het ontbijt heerlijk niets gedaan en met het thuisfront contact gehad. Daarna heerlijk gedoucht en klaargemaakt voor de basketbal wedstrijd in Americans Airline arena. Miami Heat tegen Detroit pistons. Super leuk om zo'n wedstrijd mee te maken. Ze maken er wel een show van. Helaas heeft Heat verloren met 107-96. Van Zo'n wedstrijd krijg je natuurlijk wel honger. Langs de Baywalk even een salade, burger en beide twee drankjes genuttigd. $95 lichter. Phoe. Niet iets om iedere dag te doen... terug lopend naar ons hotel zijn we nog even bij de live band geweest om te genieten van de Spaanse muziek...

Maandag
Vanochtend weer heerlijk uitgeslapen en ons laatste ontbijt gegeten wat voor ons klaar stond. Snel douche en inpakken. (Altijd weer een verrassing of onze spullen weer in de tassen passen) deze keer is het ook weer gelukt. Om 12 am uitgecheckt en met de taxi richting de Greyhound. Wat een Zootje ongeregeld was het hier! Ik geloof dat deze bus bestemd is voor domme en luie mensen. Onlogische rijen en niemand die oplet, mensen weet niet waar ze moeten staan, spreken de taal niet of missen hun bus zelfs. Stappen in de verkeerde bus en noem maar op. Na 1,5 uur wachten in een veel te kleine ongeorganiseerde terminal konden we eindelijk in de Greyhound stappen verder naar de volgende bestemming (terug bij af eigenlijk want we zijn hier voor Miami ook geweest). Fijn dat de huisbaas ons op kwam halen bij de Grayhoundterminal. Mooi huis! Een soort dorpje in Orlando achter een groot hek dus we zitten hier veilig. Daarna heeft hij ons bij de Walmart afgezet. Hij was nogal verbaast dat we wel wilden wandelen (2 km) want de Amerikanen zijn te lui om te lopen. Ze doen hier alles met de auto. Weer terug hebben we een heerlijke salade gegeten en een soepje. Wel fijn om niet meer uit eten te hoeven. 'S avonds een filmpje op Netflix en lekker koese...