Washington - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Sjouke en Geartsje - WaarBenJij.nu Washington - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Sjouke en Geartsje - WaarBenJij.nu

Washington

Door: Geartsje

Blijf op de hoogte en volg Sjouke en Geartsje

06 Januari 2017 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Vrijdag
De volgende dag om 10 am uit de veren. Pluk de dag! Eerst warm aankleden en erop uit. Eerst even een bakje koffie bij de Starbucks om wakker te worden en daarna richting de metro naar het centrum. Prachtige stad! Mooie gebouwen maar wel koud. Eerst heeft Sjouke toch nog een paar handschoenen gehaald want dat was wel nodig! Toen richting de hop on- hop of Big Bus. Er waren drie routes die we konden nemen. We zijn begonnen met de rode tour. Prachtig om de stad op deze manier te bewonderen. 'S middags was het nodig om ons even op te warmen bij de Starbucks voor een bakje koffie en thee. Ook hebben we nog even een poging gedaan om even lekker te shoppen. Het winkel centrum viel ons wat tegen. Sjouke heeft nog wel een paar leuke schoenen gekocht. Daarna weer hup in de bus om onze rode route af te maken. Later in de middag werd het ons toch wel wat te koud. We hebben een bakje soep gehad bij de Subway om even op te warmen.
'S avonds even uiteten bij Restaurant Scion. Heerlijk genoten! Totdat ze weer eens achter ons aankwamen omdat we weer geen fooi hadden gegeven...
'S avonds gezellig weer op ons kamer in de Baron doorgebracht.

Zaterdag
Vanochtend werden we wakker en deden we de gordijnen open. Tot ons verbazing sneeuwde het! Weer warm aankleden dus. Vandaag is Big Bus tourdag 2. We zijn van plan om tour blauw te ondernemen. Eerst langs de Vietnam Memorial en met A. Einstein op de foto. Daarna door naar het witte huis. Toen weer in de bus gestapt en doorgegaan naar het Pentagon. Toen zijn we bij Fashion Centre at Pentagon City even naar binnen gegaan om wat te eten en op te warmen. We moesten ons haasten want een half uur later kwam de laatste bus alweer. Ze stoppen met rijden omdat ze een sneeuwstorm verwachten. Ik heb een heerlijke wrap gehad en Sjouke zat aan de warme tomatensoep in een broodje. Daarna weer hup in de bus en door langs de Arlington Cemetery. Daar waren 250 000 gedenkstenen voor de vrouwelijke slachtoffers die omgekomen zijn in de ww2. Daarna langs het beeld met de 6militairen die de Amerikaanse vlag omhoog zetten. Daarna zijn we doorgegaan naar wat meer bekendheid: Madam Tussaue. Alle presidenten van Amerika waren daar te bewonderen. Je kon ze echt in de ogen aankijken! Daarna nog even op de foto met Whitney Houston, Bill Clinton, George W. Bush en Obama. Justin Bieber was er natuurlijk ook en George Clooney, Tom Cruise, Jeneffer Lopez, Brad Pitt, Elton John, Michael Jackson, Elvis en ga zo nog maar even door... We kwamen ook langs de St. Patrick's church. Daar zijn we binnen geweest om een kaarsje aan te steken. Een prachtige kerk! 'S avonds ren salade en een wrap bij de buurtspper gehaald en opgepeuzeld. Het was zaterdag avond, dus kroegenavond! Er was een kroeg de 'Fireplace' om het hoekje waar we heen zijn gegaan. Later kwamen we tot de ontdekking dat het een homo bar was. Oepsie... Sjouke zat aan de Budwiser. Toen kwam er een meneer aan om te vragen waarom. Slechter bier als Budwiser bestond er niet volgens hem. We hebben toen een beter biertje van hem gekregen en even verder gekletst. Om 2 am ging de kroeg dicht. Zo vroeg al? Toen zijn we nog even verder door gegaan naar een andere kroeg. De Bourdroom. Daar hebben we een ander drankje genuttigd en Yahtzee gespeeld.

Zondag
Vandaag hebben we een lekker rustig dagje gehad. Even een heerlijke burger om de hoek gegeten bij Z-Burger. Daarna een bakje koffie en thee gehad aan de overkant bij SoSo. Toen was het etenstijd en hebben we bij de Chinees gegeten en visjes gekeken.

Maandag
Onze laatste reisdag is van start gegaan. Vandaag weer een koude dag dus we zoeken de activiteiten meer op waar de kachel brand. We hadden keuze uit een aantal gratis musea. Eerst zijn we naar het National Museum of American History gegaan om wat history op te snuiven. Er was veel te zien over de army. Daarna hadden we wel genoeg museum en hystory gezien. We hadden wel zin in wat eten. We zijn toen weer terug de metro gegaan richting het Fashion Centre at Pentagon City. Hier hebben we schaal en wrap eten gehaald. Daarna even door de winkeltjes heen geneusd. Terug in ons een salade gehad bij de CVS vandaan. 'S avonds onze bier/wijn voorraad opgemaakt en ons geestelijk klaar gemaakt voor morgen de vertrek naar huis.